به طور معمول برای اجاره پمپ سرنگ می بایست پس از مشورت با پزشک معالج خود در رابطه با این موضوع که بیمارتان باید در خانه رسیدگی های مربوط به تزریق را ادامه دهد، به کمک مشاوران متخصص به توان برای اجاره دستگاه صحبت نموده و پس از آن ثبت سفارش را انجام دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن پمپ سرنگ در اختیار شما قرار می گیرد.

قیمت اجاره پمپ سرنگ در به توان

اجاره پمپ سرنگ با توجه به مقدار زمانی که مورد نیازتان است محاسبه می شود که در زیر قیمت آن توضیح داده شده است.

  • پانزده روزه: 800.000 تومان

  • ماهیانه: 1.100.000 تومان

پمپ سرنگ چیست؟

پمپ سرنگ (Syringe Pump) یک دستگاه پزشکی است که برای تزریق دقیق داروها یا مواد شیمیایی به بیماران استفاده می ‌شود. این دستگاه دارای یک سوزن و سرنگ است که دارو را جمع‌آوری می ‌کند و به طور خطی و تدریجی به بیمار تزریق می‌کند. پمپ سرنگ قادر است به دقت تزریق داروها را کنترل کند و نرخ تزریق را تنظیم کند، بنابراین بیمارانی که به داروهای خاص و مواد شیمیایی نیاز دارند می‌ توانند از طریق پمپ سرنگ به صورت دقیق و مداوم آنها را دریافت کنند.

کارکرد پمپ سرنگ

با استفاده از کنترل ‌های موجود در پمپ سرنگ، می‌توانید نرخ تزریق دارو را به صورت دقیق تنظیم کنید. این به معنای تزریق دارو به میزان معینی در واحد زمان است. به عنوان مثال، می ‌توانید تنظیم کنید که پمپ در هر ساعت یا دقیقه چه مقدار از دارو را تزریق کند.

پمپ سرنگ به صورت خطی و تدریجی دارو را به بیمار تزریق می ‌کند، به این معنی که میزان دارو یا محلولی که در سرنگ قرار دارد، به طور مداوم و با دقت تزریق می‌شود. این قابلیت به معنای این است که می‌ توانید مقدار دقیق داروها را کنترل کنید و از نرخ تزریق ناپایدار یا نامنظم جلوگیری کنید که ممکن است در برخی موارد خطرناک باشد. عملکرد پمپ سرنگ عموماً به وسیله موتوری که با دقت بالا کار می‌کند، کنترل می‌شود.

به طور کلی، پمپ سرنگ به عنوان یک ابزار دقیق و موثر برای تزریق داروها و محلول ‌ها به بیماران استفاده می ‌شود و این امکان را فراهم می ‌کند که به صورت دقیق و با کنترل مطلوب داروها را به بیمار تزریق کنید.

پمپ سرنگ

پمپ سرنگ

پمپ سرنگ در چه بخش هایی استفاده می شود؟

پمپ سرنگ‌ ها عموماً در بخش‌های مختلف بیمارستانی، مراکز درمانی و واحد های مراقبت ویژه استفاده می ‌شوند. آنها برای تزریق داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک ‌ها، داروهای درد سرا، داروهای قلبی و عروقی، مایعات و محلول‌ های وریدی و سایر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر مراکز درمانگی و بیمارستان ها در صورت نیاز به استفاده در منزل به راحتی می توانید از به توان با اجاره پمپ سرنگ به بهبود بیمارتان سرعت ببخشید.

انواع پمپ سرنگ

پمپ سرنگ با توجه به کارکردی که دارد در انواع مختلفی برای استفاده های پزشکی و خانگی موجود است. مثلا بعضی از آن ها باید به مدت طولانی دارو را تزریق کند، یا بعضی در ساعت های مشخص شده و.. از این رو دارای انواع مختلفی ست که قصد داریم به طور دقیق به انواع پمپ سرنگ بپردازیم.

پمپ سرنگ حجمی (Volumetric Syringe Pump)

در این نوع پمپ سرنگ، دارو به طور مستقیم درون سرنگ تزریق می‌شود. حجم دقیق دارو توسط یک پیستون در سرنگ تنظیم می ‌شود و پمپ با حرکت پیستون، دارو را به بیمار تزریق می‌ کند.

پمپ سرنگ برشی (Peristaltic Syringe Pump)

در این نوع پمپ سرنگ، سرنگ حاوی دارو بین یک مجموعه از رولرها قرار می‌ گیرد و با چرخش رولرها، دارو تزریق می ‌شود. این نوع پمپ معمولاً برای تزریق داروها و محلول‌ هایی با حساسیت بالا به تغییرات حجمی استفاده می ‌شود.

پمپ سرنگ پیشرفته (Advanced Syringe Pump)

این نوع پمپ سرنگ دارای ویژگی ‌های پیشرفته ‌تری است که شامل صفحه نمایش تماسی، کنترل‌ های بیشتر، قابلیت برنامه ‌ریزی پیشرفته و ارتباطات بیشتر با سیستم ‌های دیگر است. این پمپ‌ ها معمولاً برای موارد پزشکی پیچیده ‌تر و نیازمندی ‌های خاص مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

همچنین، در بخش‌های مختلف پزشکی و پژوهشی، پمپ‌های سرنگ ویژه‌ ای نیز وجود دارند که برای نیازهای خاص طراحی و توسعه داده شده ‌اند، مانند پمپ ‌های سرنگ برای تزریق دارو های سمی، پمپ‌ های سرنگ برای تزریق محلول ‌های تغذیه ‌ای و غذا، و غیره.بسیار  مهم است که هر نوع پمپ سرنگ مطابق با نیازهای بالینی و توصیه های پزشکان و تکنسین ‌های پزشکی انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اجاره دستگاه ونتیلاتور

انواع پمپ سرنگ

انواع پمپ سرنگ

نحوه کار با پمپ سرنگ در خانه

ابتدا دانستن این موضوع مهم است که برای اجاره  پمپ سرنگ برای خانه تنها کافی ست با به توان ارتباط بگیرید.

استفاده از پمپ سرنگ در خانه به منظور تزریق داروها یا محلول ‌ها به صورت خانگی به شرایط خاصی وابسته است.  اما معمولاً استفاده از پمپ سرنگ در خانه توسط فردی با تجربه، مثلاً بیمار یا شخصی از خانواده که دستورات کامل و آموزش لازم را از پزشک دریافت کرده باشند، انجام می ‌شود. در هر صورت، قبل از استفاده از پمپ سرنگ در خانه، بهتر است با پزشک یا پرستار خود مشورت کنید و آموزش‌های لازم را دریافت کنید. در ادامه توضیحاتی برای کار با پمپ سرنگ در خانه آورده شده است.

  1. مطالعه دستورات
    دریافت و مطالعه دقیق دستورات و راهنمایی استفاده از پمپ سرنگ که توسط تولید کننده یا پزشک شما ارائه شده است، بسیار مهم است. با دقت دستورات را مطالعه کنید و از همه نکات و توصیه‌های ارائه شده آگاه شوید.
  2. ضمیمه کردن سرنگ
    سرنگ حاوی دارو را به پمپ سرنگ وصل کنید و مطمئن شوید که اتصال محکم است. در صورت نیاز، آداپتورهای مورد نیاز را برای سرنگ استفاده کنید.
  3. تنظیم دقت و نرخ تزریق
    با توجه به دستورات پزشک، دقت تزریق و نرخ تزریق دارو را در پمپ سرنگ تنظیم کنید. این شامل میزان حجم دارو و نرخ تزریق در واحد زمان است.
  4. استفاده از کنترل ‌ها
    با استفاده از کنترل ‌های موجود در پمپ سرنگ، دقت تزریق را کنترل کنید. به طور معمول، پمپ سرنگ دارای دکمه‌ ها و نمایشگر است که برای تنظیمات و کنترل نرخ تزریق استفاده می‌ شوند.
  5. مراقبت و نظافت
    پیش و بعد از استفاده از پمپ سرنگ، مراقبت و نظافت مناسب را انجام دهید. مطابق با دستورات تولید کننده، پمپ سرنگ را پاک کنید، به ویژه قسمت‌ هایی که با دارو در تماس هستند را به طور مرتب تمیز کنید.
کار با پمپ سرنگ

کار با پمپ سرنگ

آلارم های موجود در پمپ سرنگ

آلارم ‌ها در پمپ ‌های سرنگ نقش مهمی دارند و برای اطلاع رسانی در مورد وقوع خطرات یا مشکلات در عملکرد پمپ سرنگ استفاده می ‌شوند. زمانی که یک آلارم فعال می‌ شود، نشانگری بر روی پمپ یا سیستم هشدار می ‌دهد و شما باید اقدامات لازم را انجام دهید. در زیر برخی از آلارم ‌های رایج در پمپ سرنگ را بررسی می ‌کنیم.

  • آلارم خالی شدن سرنگ (Empty Syringe Alarm)
    این آلارم زمانی فعال می‌شود که سرنگ دارو خالی شده است. این آلارم به شما می‌گوید که نیاز به تعویض سرنگ دارو دارید.
  • آلارم برخورد سرنگ (Syringe Occlusion Alarm)
    این آلارم زمانی فعال می ‌شود که سرنگ دارو به هر دلیلی مانعی در طول مسیر تزریق دارو داشته باشد، مثلاً به دلیل خم شدن سرنگ یا بسته شدن لوله تزریق. این آلارم به شما اطلاع می ‌دهد که باید مشکل را برطرف کرده و سرنگ را از مانع خارج کنید.
  • آلارم ایمنی (Safety Alarm)
    این آلارم هنگامی فعال می ‌شود که وقوع یک شرایط خطرناک مانند اختلال برق، افزایش یا کاهش ناگهانی فشار، یا خطا در سیستم شناسایی شود. در این مواقع، باید عملکرد پمپ را متوقف کنید و با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید.
  • آلارم باتری ضعیف (Low Battery Alarm)
    این آلارم زمانی فعال می ‌شود که باتری پمپ سرنگ به طور قابل توجهی ضعیف شود. در این صورت، باید باتری را با باتری جدید یا شارژ شده جایگزین کنید.

مهم است که در صورت فعال شدن هر آلارم، بر اساس دستورات و آموزشاتی که از پزشک خود دریافت کرده ‌اید، عمل کنید. همچنین، قبل از استفاده از پمپ سرنگ در خانه، با پزشک خود مشورت کرده و آموزشات لازم را دریافت کنید.

آلارم های پمپ سرنگ

آلارم های پمپ سرنگ

سخن پایانی

پمپ سرنگ برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرید که نیاز دارند به طور مدوام، خطی و پیوسته دارو برای آن ها تزریق شود این دستگاه با برنامه ریزی دقیقی که دارد به شما می کند تا بتوانید با سهولت بیشتری این کار را انجام دهید، ما در کنار شما هستیم برای همراهی بیمار؛ برای اجاره پمپ سرنگ فقط کافی ست با به توان تماس بگیرید.

سوالات متدوال اجاره پمپ سرنگ

  • پمپ سرنگ چیست؟

این دستگاه برای تزریق دارو به بیمار کمک کننده است، اگر بیمار شما نیاز دارد حجم زیادی دارو در زمان های مختلف با طول زمان های مختلفی وارد خون شود به کمک پمپ سرنگ می توانید کارتان را راحت کنید.

  • تفاوت پمپ سرنگ پیشرفته با بقیه انواع آن چیست؟

پمپ سرنگ پیشرفته دارای ویژگی های خاص ‌تری است که شامل صفحه نمایش تماسی، کنترل‌ های بیشتر، قابلیت برنامه ‌ریزی پیشرفته و ارتباطات بیشتر با سیستم ‌های دیگر است. این پمپ‌ ها معمولاً برای موارد پزشکی پیچیده ‌تر و نیازمندی ‌های خاص مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

  • چه آلارم هایی در پمپ سرنگ وجود دارد؟

چهار آلارم وجود دارد؛ خالی شدن سرنگ، آلارم برخورد سرنگ، آلارم ایمنی، آلارم خالی شدن باتری.

4 Comments

  1. معصوم گفت:

    پمپ سرنگ رو یک روزه هم مستونم اجاره کنم؟؟؟؟

  2. مهسا گفت:

    ممنون از خدماتتون واقعا نیازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =