اجاره دستگاه بای پپ

نفس کشیدن یک عمل کاملا غیر ارادی و بسیار ضروری برای زندگی است که در صورت بروز هر گونه مشکل و بیماری در این زمینه باید به سرعت به سراغ راه های درمان رفت. دستگاه بای پپ (Bipap) یک دستگاه کمک کننده برای کسانی ست که دچار این مشکلات هستند برای تنفس بهتر.بعضی از بیماران نیز پس از ترخیص از بیمارستان نیز هم چنان نیاز به این کمک کننده دارند که میتوان با اجاره دستگاه بای پپ به راحتی در منزل نیز این همراه را کنار بیماران داشته باشید.

اجاره اکسیژن ساز در تهران

اکسیژن ساز در تهران

نحوه اجاره دستگاه بای پپ از به توان

برای اجاره دستگاه بای پپ از مجموعه به توان کافی ست مراحل زیر را طی کنید:

  • تجویز پزشک برای استفاده از دستگاه بای پپ.
  • تماس با مشاورین متخصص به توان برای انتخاب دستگاه مناسب.
  • ثبت سفارش دستگاه بای پپ .
  • در کوتاه ترین زمان دستگاه در اختیار شماست.

قیمت اجاره دستگاه بای پپ

اجاره دستگاه به دو صورت دو هفته ای و ماهانه انجام می شود. قیمت اجاره بای پپ در زیر آماده است.

  • پانزده روزه: 2.000.000 تومان

  • یکماهه: 3.000.000 تومان

دستگاه بای پپ چیست؟

دستگاه بای پپ (BIPAP) یک نوع دستگاه تنفسی مصنوعی شناخته می ‌شود، که برای کمک به بیماران با مشکلات تنفسی استفاده می شود بیماری هایی مانند:

  • آپنه خواب
  • بیماری ‌های خاصی مانند بیماری‌ های مزمن انسدادی ریه (COPD)

این دستگاه با اعمال فشار مثبت به مجاری تنفسی، تنفس بیمار را تسهیل می‌کند و باعث بهبود علائم این بیماری ‌ها می‌شود.

اجاره دستگاه بای پپ

اجاره دستگاه بای پپ

نحوه عملکرد دستگاه بای پپ؟

این دستگاه به دوشکل عمل می کند زیرا دارای دو نوع فشار هوا است:

زمانی که نفس می کشید، دستگاه بای پپ فشار هوای زیادی را وارد می کند این فشار مثبت دمی را IPAP می گویند.

زمانی هم که نفس را بیرون می دهید یا به اصطلاح بازدم می کنید این فشار هوای بازدمی را EPAP می گویند.

گفتن این نکته هم که دستگاه BIPAP یک تایمر دارد که می توان آن را برای تعداد تنفس مشخص در زمان مشخص برنامه ریزی کرد.

انواع دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ به دو حالت CPAP و BiPAP تقسیم می‌شود. در ادامه به بررسی این دو حالت و دستگاه‌های مربوطه می‌پردازیم:

حالت سی پپ

Continuous Positive Airway Pressure (CPAP)

این دستگاه تنها با یک فشار هوای ثابت که از طریق یک ماسک به بیمار تحویل داده می ‌شود، کار می‌ کند. این دستگاه به عنوان یک راه حل مؤثر برای درمان بیماری های تنفسی مانند آپنه خواب، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) و افزایش فشار خون در ریه (Pulmonary Hypertension) مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

انواع دستگاه بای پپ

انواع دستگاه بای پپ

حالت بای پپ (BIPAP)

Bi-level Positive Airway Pressure (BiPAP)

در حالت بای پپ، دو سطح فشار تنفسی به کار می ‌رود که در حین ورود و خروج هوا ایجاد می ‌شود. در واقع، در این حالت فشار فعال در زمان تنفس بیشتر و در زمان خروج هوا کمتر است.

بای پپ به دلیل قابلیت کنترل دقیق فشار تنفسی و توانایی تطبیق با نیازهای مختلف بیماران، از دستگاه ‌های مهم در مدیریت بیماران با مشکلات تنفسی محسوب می‌ شود. با این حال، استفاده از این دستگاه باید تحت نظارت پزشکان و متخصصان تنفسی صورت گیرد و برای بیماری و شرایط بیماری متفاوت است.

تفاوت دستگاه بای پپ با اکسیژن ساز چیست ؟

دستگاه بای‌پِپ (BiPAP) و اکسیژن ساز، دو دستگاه متفاوت برای کمک به بیماران با

اجاره دستگاه بای پپ

اجاره دستگاه بای پپ

مشکلات تنفسی هستند.

دستگاه بای پپ

یک دستگاه تنفسی است که با ایجاد فشار هوای خروجی برای تنفس به بیمار کمک می‌کند. این دستگاه بیشتر برای درمان بیماری‌ هایی مانند:

  • بیماری‌ های ریوی مزمن
  • آسم
  • آمفیزم

استفاده می‌ شود. دستگاه BiPAP از دو فشار هوا متفاوت برای کمک به تنفس بیمار استفاده می‌ کند: یک فشار برای تنفس و یک فشار برای خروج هوا از ریه‌ ها.

دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز

این دستگاه  اکسیژن محیط را جمع‌ آوری کرده و آن را به بیمار تحویل می‌دهد. این دستگاه برای بیمارانی که به دلیل

مشکلات تنفسی نیاز به اکسیژن بیشتری دارند، مفید است. اکسیژن ساز می‌تواند از

طریق لوله‌ هایی که به بینی یا دهان بیمار وصل می‌شوند، اکسیژن را به بیمار تزریق کند.

بنابراین، اصلی‌ ترین تفاوت بین دستگاه BiPAP و اکسیژن ساز این است که BiPAP با ایجاد فشار هوا به تنفس بیمار کمک می‌کند، در حالی که اکسیژن ساز به بیمار اکسیژن تزریق می‌کند. همچنین، دو دستگاه به صورت مستقل یا همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌طوری‌که در برخی موارد، بیماران هم‌ زمان از هر دو دستگاه استفاده می‌کنند.

خصوصیات دستگاه بای پپ

خصوصیات دستگاه بای پپ، به نوع دستگاه و شرکت سازنده، بستگی دارد. با این حال، برخی از خصوصیات مشترک میان انواع دستگاه ‌های بای پپ عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم فشار هوا
  • تنظیم حرارت
  • ماسک ‌های مختلف
  • سیستم فیلتراسیون هوا
  • قابلیت ضبط داده ‌های تنفسی
  • سبک و کم حجم
  • قابلیت اتصال به لوله‌ های اکسیژن

دستگاه بای پپ دقیقا چه کاری انجام می دهد

دستگاه بای پپ یک دستگاه تنفسی مصنوعی که، با اعمال فشار هوا به مجاری تنفسی، تنفس بیمار را تسهیل می‌ کند. این دستگاه با دو سطح فشار تنفسی به کار می‌ رود که در حین ورود و خروج هوا ایجاد می ‌شود.

فشار هوایی که در حین تنفس به بیمار اعمال می ‌شود، به او کمک می‌کند تا هوای بیشتری را به ریه های خود بفرستد و در نتیجه اکسیژن بیشتری به بدنش می رسد. همچنین، فشار هوایی که در حین خروج هوا از ریه به بیمار اعمال می‌ شود، به او کمک می‌کند تا دفع دیواره ‌های ریه را بهبود بخشد و به راحتی از نفس خود استفاده کند.

دستگاه بای پپ به توان

دستگاه بای پپ به توان

برند های مطرح دستگاه بای پپ

در بازار، شرکت ‌های مختلفی دستگاه‌ های بای پپ تولید می‌کنند. در زیر به بررسی برند های ایرانی و خارجی بای پپ اشاره می کنیم.

برند های مطرح جهانی

  • ResMed شرکت استرالیایی
  • Philips Respironics
  • Fisher & Paykel Healthcare شرکت نیوزیلندی

برندهای مطرح ایرانی

  • پارس دارو
  • آرمان سلامت
  • ایران مدیکال

لازم به ذکر است که برند های ایرانی تولید کننده دستگاه ‌های بای پپ، هنوز به مراحل بسیار اولیه تولید و فعالیت در بازار وارد شده ‌اند و برند های خارجی در بازار بسیار پررنگ هستند. در هر صورت، برای انتخاب دستگاه بای پپ مناسب، بهتر است با مشاورین مرکز سلامت به توان به صورت حرفه ای و تخصصی صحبت کنید تا به بهترین دستگاه برسید.

بهترین دستگاه بای پپ

به علت وجود بیش از یک برند تولید کننده دستگاه بای پپ با کیفیت بالا در بازار، مشخص کردن بهترین دستگاه بای پپ کار دشواری است. اما در بین برند های مطرح دستگاه بای پپ، می ‌توان برند ‌های

  • ResMed
  • Philips Respironics

را به عنوان برترین ‌ها نام برد. این دو برند به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه‌های بای پپ در جهان شناخته می‌شوند و دستگاه ‌های با کیفیت و تنوع بالایی را تولید می ‌کنند که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

بهترین دستگاه بای پپ

بهترین دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ برای چه کسانی نیاز است؟

دستگاه بای پپ یک وسیله درمانی است که برای بیماری ‌های تنفسی مناسب است بیماری های مانند:

  • آپنه خواب
  • بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)
  • بیماری‌های قلبی تنفسی
  • افرادی که مشکلات تنفسی مثل نفس کشیدن سخت خستگی و کمبود انرژی

در بیمارانی که به دلیل بیماری های قلبی تنفسی مانند شکست قلب، آریتمی قلبی و یا دیگر بیماری های قلبی از کمبود اکسیژن رنج می‌برند، دستگاه بای پپ به عنوان یک وسیله درمانی موثر در کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی آن ‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

همچنین، برخی از افرادی که به دلیل چاقی، مصرف سیگار و یا سن بالا دارای خطر بیماری‌ های تنفسی هستند، می‌توانند از دستگاه بای پپ به عنوان یک وسیله پیشگیری استفاده کنند.

کارکرد دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ

چرا دستگاه بای پپ کیفیت خواب را بهبود می بخشد؟

دستگاه بای پپ، یک راه حل مناسب برای کاهش خستگی و تنگی نفس است. این دستگاه، به شما کمک می‌ کند تا با استفاده از تمرین تنفسی موثر، تنفس خود را بهبود دهید و علائم خستگی و تنگی نفس را کاهش دهید. با استفاده از دستگاه بای پپ، میزان تنفس عمیق تر می‌ شود و ریه‌ ها بیشتر باز می‌شوند، این امر باعث بهبود عملکرد تنفسی و افزایش تولید انرژی در بدن می‌ شود.

بای پپ از طریق یک ورودی هوا و یک شیر تنفسی که در دستگاه قرار دارد، کار می‌ کند. با تنفس به شدت و برای مدت زمان مشخصی از طریق دستگاه بای پپ، فشار در ریه‌ ها ایجاد می‌ شود. سپس با تنفس آهسته و تخلیه آهسته هوا از ریه‌ ها، اتمام فشار در ریه‌ ها رخ می‌ دهد. این فرآیند، موجب تمرین و قوی‌ تر شدن عضلات تنفسی می‌ شود و عملکرد تنفسی را بهبود می‌ بخشد.

دلیل استفاده منظم از دستگاه بای پپ

استفاده منظم از دستگاه بای پپ، به شما کمک می‌ کند تا علائم خستگی و تنگی نفس را بهبود دهید، به طور کلی تنفس خود را تقویت کنید و کیفیت زندگی خود را افزایش دهید. البته، قبل از استفاده از هرگونه دستگاه پزشکی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آن برای شما مناسب است و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

خرید یا اجاره دستگاه بای پپ

انتخاب در این زمینه که دستگاه بای پپ را بخرید یا اجاره کنید به شرایط بیمار بر می گردد اینکه بیمار تا چه حد به وجود دستگاه نیاز دارد بعضی از بیماران تنفسی نیاز دائمی به وجود دستگاه بای پپ را دارند و بعضی به صورت موقت و هم چنین بعضی از بیماران شرایط مالی خرید دستگاه را ندارد از این جهت اجاره دستگاه گزینه مناسبی برای این افراد است، که به توان در کنار شماست تا بتوانید به راحتی دستگاه بای پپ را اجاره کنید و سلامتی خود را به دست آورید.

دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ

استفاده بیش از حد از بای پپ عوارض دارد ؟

در حقیقت باید به این موضوع اشاره کرد که بای پپ مانند دارو عمل کرده و در زمانی که شخص به بیماری مبتلا است باید از این دارو استفاده کند تا عوارض بدتری برای شخص ایجاد نشود. همانطور که استفاده بیش از حد از هر دارویی مضر است استفاده بیش از اندازه از دستگاه بای پپ هم مشکل ساز خواهد شد، از این جهت اگر قصد اجاره دستگاه بای پپ را دارید حتما باید از پزشک معالج خود درباره نحوه تنظیم و مقدار زمان استفاده حتما مشاوره بگیرید.

سخن پایانی

دستگاه بای پپ (BIPAP)  یک نوع دارو برای بیمارانی با مشکلات تنفسی است، که با توجه به نیاز بیمار و تشخیص و تجویز پزشک معالج مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه بای پپ به بیمار در دم و بازدم تنفس کمک می کند؛ برای خرید و یا اجاره دستگاه مرکز سلامت به توان در کنار شماست.

سوالات متدوال اجاره دستگاه بای پپ (BIPAP)

دستگاه بای پپ یک دستگاه تنفسی است که با ایجاد فشار هوای خروجی برای تنفس به بیمار کمک می‌کند. این دستگاه بیشتر برای درمان بیماری‌ هایی مانند بیماری‌ های ریوی مزمن، آسم و آمفیزم استفاده می‌شود.

اجاره دستگاه بای پپ برای بیمارانی که به مدت کوتاهی نیاز به کمک تنفسی دارند، مفید است. همچنین، اجاره دستگاه BiPAP برای بیمارانی که توانایی خرید دستگاه را ندارند، می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد.

اجاره دستگاه بای پپ از طریف به توان به سادگی انجام می شود شما از طریق صفحه تماس باما با متخصصین ما ارتباط گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگاه بای پپ در اختیارتان خواهد بود.

 

ویدیو معرفی دستگاه بای پپ

8 Comments

  1. محدثه صادق گفت:

    خیلی یهویی با اینجا آشنا شدم واقعا قسمت بود تو شرایطی ک خیلی لازم بود.

  2. پانیذ گفت:

    از کجا تشخیص بدیم سی پپ یا بای پپ برای اپنه بهتره؟؟؟

  3. هادی هانای گفت:

    بای پپ برای آپنه‌خواب عالیه

  4. راحله عجم گفت:

    من داداشم اپنه خواب داشت براش خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پانزده =