می توان گفت اجاره کپسول اکسیژن بعد از بیماری کووید-19 که شیوع پیدا کرد بسیار رایج شد؛ دلیل هم این بود که بیماری کرونا به طور مستقیم بر روی ریه ها و اکسیژن خون اثر گذار است. به توان نیز در مسیر بهبودی در کنار شماست.

نحوه اجاره کپسول اکسیژن

برای اجاره کپسول مراحل زیر باید طی شود:

  • توسط پزشک معالج تجویز شود.
  • با متخصصین به توان برای انتخاب دقیق تر کپسول تماس گرفته شود.
  • پس از انتخاب مدل کپسول اکسیژن سفارش ثبت می شود.
  • در کمترین زمان ممکن کپسول اکسیژن در اختیار شماست.

قیمت اجاره کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن 10 لیتری

اجاره پانزده روزه 500.000 تومان

اجاره ماهیانه 800.000 تومان

اجاره اکسیژن ساز در تهران

اکسیژن ساز در تهران

درباره کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن، یا همان کپسول هیپرباریک اکسیژن (Hyperbaric Oxygen Chamber)، یک دستگاه پزشکی است که در آن بیماران با تنفس در محیط فشار بالا، اکسیژن بیشتری را دریافت می ‌کنند. این دستگاه به صورت یک اتاق یا کپسول بسته شده است و داخل آن فشار بالاتری نسبت به فشار هوای معمولی ایجاد می ‌شود. اکسیژن نیز به طور خاص تزریق می ‌شود تا فشار جذب آن توسط بافت ‌های بدن افزایش یابد.

کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

اصل کار کپسول اکسیژن بر پایه اصل هندسه غواصی است. با ورود به کپسول، فشار اکسیژن داخل آن افزایش می‌ یابد و به بیمار امکان تنفس اکسیژن با غلظت بالا را می ‌دهد. این فشار بالا معمولاً بین 1.3 تا 2.0 اتمسفر (ATA) است، در حالی که فشار هوای محیط تنها 0.2 اتمسفر است.

کپسول اکسیژن با ایجاد یک محیط فشار بالا و تزریق اکسیژن فشرده، اکسیژن بیشتری را به بدن فراهم می‌ کند. عملکرد اصلی کپسول اکسیژن به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • افزایش غلظت اکسیژن
    با ورود به کپسول اکسیژن، فشار داخلی آن به میزانی افزایش می ‌یابد که غلظت اکسیژن در خون به طور قابل توجهی افزایش می‌ یابد. این موجب افزایش مقدار اکسیژنی می ‌شود که بافت ‌ها دریافت می ‌کنند و بهبود عملکرد سلول ‌ها و بازسازی بافت‌ های آسیب دیده را تسریع می‌کند.
  • افزایش فشار جذب اکسیژن
    با افزایش فشار، میزان اکسیژنی که توسط خون جذب می ‌شود، نیز افزایش می‌ یابد. این فشار بالا می‌ تواند به بازسازی و التیام سریع‌تر زخم ‌ها، کاهش التهابات و پیشگیری از عفونت کمک کند.
  • ایجاد اثر ضد عفونی
    اکسیژن فشرده موجب ایجاد اثر ضدعفونی در بدن می ‌شود. برخی از میکروب‌ ها و باکتری ‌ها حساسیت بیشتری به اکسیژن بالا دارند و با افزایش فشار اکسیژن، توانایی آنها در بقا و تکثیر کاهش می‌ یابد.

استفاده از کپسول اکسیژن در ترکیب با درمان ‌های دیگر ممکن است در برخی موارد بهبود ‌های قابل توجهی در شرایط مختلف پزشکی ایجاد کند، اما همچنین ممکن است در برخی موارد محدودیت ‌ها و عوارض جانبی داشته باشد.

انواع کپسول اکسیژن

کپسول ‌های اکسیژن در انواع و اشکال مختلفی در دسترس هستند. در ادامه، برخی از انواع رایج کپسول‌ های اکسیژن را بررسی خواهیم کرد:

  • کپسول‌های اکسیژن تفریحی
    این نوع کپسول‌ ها برای استفاده در مکان‌ هایی مانند؛ ایستگاه‌ های قطار، فرودگاه‌ ها، مراکز خرید، رستوران‌ ها و هتل ‌ها طراحی شده‌ اند. آنها اکسیژن تمیز و غیر پزشکی را در اختیار مشتریان قرار می ‌دهند تا تازگی و انرژی بیشتری را تجربه کنند.
  • کپسول‌ های اکسیژن پزشکی
    این نوع کپسول ‌ها معمولاً در بیمارستان‌ ها، مراکز درمانی و محل‌ های دیگری که مراقبت پزشکی فراهم است، استفاده می ‌شوند. آنها برای ارائه اکسیژن بیشتر به بیمارانی که نیاز دارند، طراحی شده‌ اند. کپسول ‌های اکسیژن پزشکی معمولاً دارای سیستم‌ های تنظیم جریان اکسیژن، حسگر های اکسیژن و کنترل‌ های ایمنی هستند.
  • کپسول‌ های اکسیژن قابل حمل
    این نوع کپسول ‌ها به عنوان یک دستگاه قابل حمل و کوچک طراحی شده‌ اند. آنها می ‌توانند برای استفاده در سفرها، ورزش‌ های هوازی و.. مفید باشند. این کپسول ها معمولاً دارای مخزن اکسیژن قابل شارژ، سیستم تنفسی و اکسسوری‌ های مربوطه هستند.

استفاده از کپسول اکسیژن ممکن است در برخی موارد مانند درمان برخی بیماری ‌ها، بهبود ورزشکاران، ترمیم بافتی و زخم ‌ها و حتی رفع استرس و خستگی مؤثر باشد. با این حال، قبل از استفاده از کپسول اکسیژن، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید و دلایل استفاده و منافع آن را با او بررسی کنید.

انواع کپسول اکسیژن

انواع کپسول اکسیژن

انواع کپسول اکسیژن با توجه به حجم

کپسول‌های اکسیژن معمولاً در اندازه‌ ها و ظرفیت‌های مختلفی در دسترس هستند. حجم یک کپسول اکسیژن به طور عمومی با واحد لیتر اندازه‌ گیری می‌ شود. اما لازم به ذکر است که حجم دقیق هر کپسول بسته به نوع، طراحی و تولیدکننده ممکن است متفاوت باشد.

  • کپسول ‌های اکسیژن بزرگ
    این نوع کپسول ‌ها بیشتر در مکان ‌هایی مانند بیمارستان ‌ها، مراکز درمانی و واحد های پزشکی استفاده می ‌شوند. آنها دارای ظرفیت بالا برای نگهداری اکسیژن هستند و برای تأمین نیازهای پزشکی بیماران استفاده می ‌شوند.

حجم آنها معمولاً بین 10 تا 50 لیتر است.

  • کپسول ‌های اکسیژن متوسط
    این نوع کپسول ‌ها به طور معمول برای استفاده در مکان ‌های تفریحی و ورزشی مانند باشگاه‌ های ورزشی، رستوران ‌ها و هتل‌ها طراحی شده‌ اند، آنها دارای ظرفیت متوسطی برای اکسیژن هستند.

معمولاً حجم آنها بین 5 تا 10 لیتر است.

  • کپسول ‌های اکسیژن کوچک
    این نوع کپسول‌ ها بیشتر برای استفاده شخصی و قابل حمل طراحی شده ‌اند. آنها به راحتی در جیب یا کیف قابل حمل هستند.

معمولاً حجم آنها کمتر از 5 لیتر است.

حجم کپسول‌ های اکسیژن ممکن است بسته به نوع و تولیدکننده متفاوت باشد. قبل از خرید یا استفاده از هر نوع کپسول اکسیژن، با مشاوره گرفتن از متخصصین به توان مطمئن شوید که حجم آن با نیاز شما سازگار است.

کپسول اکسیژن 5 لیتری

کپسول اکسیژن 5 لیتری

کپسول اکسیژن خانگی چیست؟

کپسول اکسیژن خانگی (Home Oxygen Capsule) یک دستگاه قابل حمل و خانگی است که برای ارائه اکسیژن به افرادی که نیاز به تأمین اکسیژن بیشتری دارند، طراحی شده است. این کپسول‌ها معمولاً برای استفاده در خانه و درمان بیمارانی که به دلیل بیماری های مزمن یا مشکلات تنفسی، نیاز به اکسیژن مکمل دارند، استفاده می ‌شوند.

کپسول اکسیژن خانگی دارای یک مخزن اکسیژن فشرده است که می ‌تواند به وسیله یک دستگاه فشارزایی تغذیه شود. اکسیژن از مخزن فشرده به صورت گاز یا مایع به بیمار عرضه می ‌شود. دستگاه‌ های کپسول اکسیژن خانگی عموماً دارای سیستم تنظیم جریان اکسیژن هستند تا بتوانند جریان اکسیژن را بر اساس نیاز بیمار تنظیم کنند.

استفاده از کپسول اکسیژن خانگی برای بیمارانی که به تأمین اکسیژن بیشتر نیاز دارند، امکان مهارت ‌های تنفسی بیشتر، بهبود کیفیت زندگی و کاهش علائم ناشی از کمبود اکسیژن را فراهم می ‌کند. قبل از استفاده از کپسول اکسیژن خانگی، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راهکار درمانی برای نیازهای شما تعیین شود.

معایب استفاده از کپسول اکسیژن

استفاده از کپسول اکسیژن می ‌تواند برای بسیاری از افراد مفید و موثر باشد. با این حال، برخی معایب و محدودیت ‌های استفاده از کپسول اکسیژن را نیز باید در نظر داشت:

  1. وابستگی
    استفاده مداوم از کپسول اکسیژن ممکن است باعث وابستگی فیزیکی و روانی به اکسیژن شود. افراد ممکن است به این وضعیت وابسته شوند و برای انجام فعالیت‌ های روزانه خود به اکسیژن نیاز داشته باشند.
  2. مشکلات تحرک
    کپسول اکسیژن خانگی دارای محدودیت ‌های تحرک است. از آنجا که بسته به ظرفیت مخزن اکسیژن، میزان زمانی که بیمار می‌تواند خارج از خانه باشد محدود می‌شود، این می‌تواند منجر به محدودیت فعالیت ‌های روزانه و سفرهای بلند مدت شود.
  3. قیمت و نگهداری
    خرید و نگهداری کپسول اکسیژن خانگی هزینه ‌بر است. علاوه بر هزینه خرید دستگاه، باید برای تعویض و شارژ مخزن اکسیژن هزینه‌ های دوره ‌ای نیز در نظر گرفته شود. همچنین، نگهداری و تمیزکاری صحیح دستگاه نیز مورد نیاز است.
  4. خطرات و ایمنی
    استفاده نادرست یا ناصحیح از کپسول اکسیژن ممکن است خطراتی مانند حوادث آتش سوزی یا اکسیژن‌سوزی ایجاد کند. لازم است همواره دستورالعمل ‌ها و راهنمایی ‌های تولیدکننده را رعایت کنید و از استفاده ایمن از دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  5. مشکلات جانبی
    استفاده از کپسول اکسیژن ممکن است باعث خشکی و تحریک مجرای تنفسی، سردرد، افزایش ضربان قلب، تغییر در سطح دی ‌اکسیدکربن خون و نفخ شکمی شود. در برخی از موارد نیز ممکن است بیماران حس عدم راحتی و تنگی نفس بیشتری را تجربه کنند.

توصیه می‌شود قبل از استفاده از کپسول اکسیژن با پزشک خود مشورت کنید، او می‌تواند بهترین راهکار درمانی را برای شما تعیین کند و راهنمایی لازم را ارائه دهد.

کپسول اکسیژن به توان

کپسول اکسیژن به توان

نحوه استفاده از کپسول اکسیژن در خانه

  1. تجویز پزشک
    قبل از استفاده از کپسول اکسیژن برای درمان، تجویز و راهنمایی پزشک خود را دریافت کنید. پزشک شما می ‌تواند به شما بگوید چگونه و چه میزان اکسیژن باید مصرف کنید
  2. استفاده از دستگاه
    کپسول اکسیژن خانگی معمولاً دارای یک دستگاه تنظیم جریان است. با استفاده از این دستگاه، می‌ توانید میزان جریان اکسیژن را تنظیم کنید. این به شما امکان می ‌دهد تا میزان اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کنید.
  3. طول مدت استفاده
    مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. پزشک شما می ‌تواند مدت زمان روزانه و مدت زمان کلی استفاده را تعیین کند. شاید نیاز باشد که اکسیژن را به طور مداوم استفاده کنید یا فقط در برخی از فعالیت‌ ها یا در زمان خواب.
  4. احتیاط‌ ها
    در هنگام استفاده از کپسول اکسیژن، باید به برخی از احتیاط ‌ها توجه کنید. این شامل عدم استفاده از آتش و سیگار در حضور اکسیژن، جلوگیری از تماس دستگاه با آب و مایعات، و نگهداری دستگاه در محیط خشک و تمیز می ‌شود.

چه بیمارانی به کپسول اکسیژن نیاز دارند؟

کپسول اکسیژن به عنوان یک روش درمانی، برای برخی از بیمارانی که به تأمین اکسیژن بیشتر نیاز دارند، مفید است. در زیر فهرستی از بیمارانی که ممکن است به کپسول اکسیژن نیاز داشته باشند آورده شده است:

  • بیماران با بیماری ‌های تنفسی مزمن
    این بیماری ها شامل بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، آسم، بیماری ‌های ریوی تشخیص داده شده، بیماری‌های تنفسی مرتبط با عفونت ‌ها و عفونت ‌های تنفسی مزمن.
  • بیماران با عوارض بعد از جراحی ریوی
    ممکن است پس از جراحی ریوی یا ترمیم‌های قفسه سینه، بیماران نیاز به اکسیژن بیشتری داشته باشند.
  • بیماران با بیماری‌های قلبی
    مانند نارسایی قلبی، بیماری‌های عروقی مرتبط با قلب و بیماری‌های قلبی مزمن.
  • بیماران با اختلالات خواب
    مانند اختلال خواب خواب‌آلودگی مرتبط با تنفسی و سندرم هیپوپنئا مرتبط با خواب.

و همینطور بیمارانی که در اثر آسیب ریه دچار مشکل اند؛ در موارد اورژانسی نیز مانند حملات آستم حاد، سندرم ضعف تنفسی، آسفیکسی و کمبود اکسیژن ناشی از شرایط زیستی خاص، کپسول اکسیژن ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

کپسول اکسیژن خانگی

کپسول اکسیژن خانگی

مقایسه دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن

دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن، هر دو ابزارهایی هستند که برای تأمین اکسیژن برای استفاده در صنایع مختلف و همچنین در برخی موارد پزشکی استفاده می‌ شوند. اما تفاوت‌ های زیادی بین این دو وجود دارد. در زیر به مقایسه دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن می‌پردازیم.

  •  عملکرد این دو دستگاه باهم تفاوت دارد؛ اکسیژن ساز هوای محیط را تصفیه می کند و با ماسک اکسیژن به بیمار می رساند، کپسول اکسیژن یک دستگاه یا حجم مشخص است که اکسیژن فشرده شده را به بیمار می رساند.
  • مدت زمان استفاده در این دو متفاوت است. استفاده از اکسیزن ساز به صوت مستمر است ولی کپسول اکسیژن به صورت موقت مثلا در سفرها یا در صورت احتیاج به صورت موقتی با استفاده از کپسول اکسیژن مشکل رفع میشود.
  • حجم دستگاه ها نیز باهم تفاوت دارند.
سخن پایانی

کپسول اکسیژن نوع دیگری از دستگاه هایی ست که اکسیژن درمانی انجام می دهد و با توجه به نوع نیاز بیمار و شرایطی که دارد دستگاه مورد نظر انتحاب می شود. به توان با سابقه چند ساله در این حوزه در کنار شماست تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول اجاره کپسول اکسیژن

  • کپسول اکسیژن چیست؟
    کپسول اکسیژن وسیله ایست که اکسیژن با فشار بالا به بیمار منتقل می‌ شود. این وسیله معمولاً شامل یک کپسول بسته شده است که داخل آن فشار اکسیژن بالا قرار دارد.
  • کپسول اکسیژن خانگی چیست؟
    نوعی از کپسول اکسیژن است که بیمارانی که نیاز دارند در خانه با کپسول باشند استفاده می شود.
  • چه بیمارانی به کپسول اکسیژن احتیاج دارند؟
    بیمارانی که با بیماری های ریوی تنفسی دست و پنجه نرم می کنند، بیماری هایی مثل: آسم، بیماری مزمن ریوی، عفونت های ریوی، کووید-19 و.. و البته با توجه به تجویز و نظر پزشک مورد استفاده قرار می گیرد.

18 Comments

  1. زهرا گفت:

    کپسول اکسیژن فروشی هم دارید؟

    • fateme mohamadi گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه به توان تمام دستگاه های تجهیزات پزشکی رو اجاره میده ولی برای خرید می تونید با مشاورین به توان تماس بگیرین راهنمایی تون میکنن.

  2. حسام رضوی گفت:

    برای کمتر از ۱۵ روز هم میشه از شما اجاره کرد کپسول اکسیژن رو؟؟؟

    • fateme mohamadi گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه برای اجاره به جز مقدار روزهایی که از قبل تعیین شده باید با مشاورین به توان تماس بگیرین

  3. کیمیا گفت:

    سلام طرز استفاده از کپسول داخل خانه به چه صورت است لطف میکنید یک سری نکات کلیدی در این باره توضیح بدین

    • fateme mohamadi گفت:

      سلام روزتون بخیر باشه برای اسفاده کپسول در خانه یک سری نکات داره که با رعایت آن ها با خیال راحت می توانید استفاده کنید مثل: برای تنظیم دستگاه حتما با پزشک مشورت کنید، کنار دستگاه مواد آتش زا قرار ندین، و به موقع دستگاه را خاموش و روشن کنید از مهمترین نکات در موارد استفاده است.

  4. حسین رضازاده گفت:

    کپسول اکسیژن های سایز کوچیک هم دارین؟

    • fateme mohamadi گفت:

      سلام وقت بخیر در حال حاضر فقط 10 لیتری اجاره داده می شود در صورت موجود شدن حتما در سایت گذاشته می شود.

  5. سینا گفت:

    دستگاه اکسیژن ساز بهتره یا کپسول اکسیژن؟

    • fateme mohamadi گفت:

      سلام وقت بخیر اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن باهم تفاوت هایی دارن که بسته به نیاز شما تشخیص داده میشه باید از کدوم دستگاه استفاده کنید ولی شما می تونید وارد صفحه اجاره اکسیژن ساز بشین و درباره این دستگاه هم مطالعه کنید.

  6. مهسا گفت:

    من دوره کرونا خیلی از کپسول اکسیژن استفاده میکردم و خیلی اوب بودش.

  7. احمدزاده گفت:

    من ازتون کپسول اکسیژن اجاره کردم همه چی خیلی عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 4 =